Skip to main content

ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး မဆိုက္မီ


မိုးဆက္

ဇူလိုင္ ၁၂၊ ၂ဝဝ၅


တေလာတုန္းက မိတ္ေဆြစာေရးဆရာတစ္ဦးက သူ႔ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ Civic-minded ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စာလံုးကို အဓိပၸာယ္မျပန္ဘဲ ျမန္မာစာလံုးေတြၾကားမွာ ခပ္တည္တည္ ညွပ္ေရးလိုက္တဲ့အတြက္ ဖတ္ရင္း ဘဝင္မက် ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ခင္မင္ရင္းစြဲရွိတာေၾကာင့္ အဲဒီမိတ္ေဆြ စာေရးဆရာကို ရင္းႏွီးစြာ အျပစ္ဆိုခဲ့မိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာလို တိတိက်က် ဘာသာမျပန္ရတာလဲလို႔လည္း ဆရာလုပ္ ေမးမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီစကားလံုးကို ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္အတိအက် ျပန္ဖို႔ သူနဲ႔ အက်ယ္တဝင့္ ေဆြးေႏြးမိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း စကားလံုးက တိုသေလာက္ အဓိပၸာယ္က နက္နဲက်ယ္ဝန္းလြန္းေတာ့ ဘာသာျပန္ဖို႔ ျမန္မာစကားလံုးတိုတို ရွာမေတြ႔ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့မွ ဘာသာစကားအသီးသီးမွာ ရွည္လ်ားတဲ့သမိုင္းျဖစ္စဥ္၊ ျခားနားတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြရဲ႕ တိုးတက္မႈျဖစ္စဥ္ေတြအရ အဓိပၸာယ္ထပ္တူ မရွိႏိုင္တဲ့ စကားလံုးေတြ အမ်ားႀကီးရွိႏိုင္ပါလားလို႔ အေတြးဝင္ လက္ခံေနမိပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာပဲ ျမန္မာဘာသာစကားမွာရွိေနတဲ့ တိုေတာင္းၿပီး အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝက်ယ္ဝန္းတဲ့ စကားလံုး၊ စကားစု၊ စကားပံုေတြကိုပါ ဆက္ၿပီး ဆင့္ပြား အေတြးမ်ားေနပါေတာ့တယ္။ တခါတရံမွာ ရွိၿပီးသား စကားလံုးေတြအေပၚမွာ အဓိပၸာယ္ ျပည့္ျပည့္ဝဝ မခံစား၊ နားမလည္တတ္တာေတြ ရွိတတ္ပါေသးတယ္။ မိမိဘဝ တေထာင့္တေနရာမွာ လက္ေတြ႔ႀကံဳေတြ႔ရေတာ့မွပဲ အဲဒီ နားရည္ဝၿပီးသား စကားလံုးေတြက ပိုၿပီး နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း၊ ထိထိမိမိ အဓိပၸာယ္ ရွိလာပါေတာ့တယ္။ ဥပမာ.. ငယ္စဥ္က လူႀကီးသူမေတြ ေျပာေလ့ ခိုင္းႏႈိင္းေလ့ရွိတတ္တဲ့ "အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ ေခါင္းစား၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ၿပီးေရာ"စတဲ့ စကားေတြဟာ အၿမဲလိုလို ၾကားေနက် စကားေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ လူအမ်ားစုက ေလးေလးနက္နက္ ခံစားသိနဲ႔ နားလည္သံုးစြဲၾကသလားေတာ့ က်ေနာ္ မသိပါ။ က်ေနာ့္အဖို႔မွာေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔ ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး အဲဒီလို တိုေတာင္းထိမိလွတဲ့ စကားပံု ဆိုရိုးေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို စူးစူးနစ္နစ္ ခံစားနားလည္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ႀကီးကို သံေယာဇဥ္ အလြန္အမင္း ရွိၾကသူအမ်ားအျပားထဲမွာ က်ေနာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ထက္ပိုၿပီး အမႊန္းတင္ရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို တျခား အိမ္နီးခ်င္ ကမၻာ့့့ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းၿပီး တိုးတက္စည္ပင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာအသိစိတ္တစ္ခုနဲ႔ အၿမဲ ခ်စ္ခင္ေနရတာပါလို႔ဆိုရင္ေတာင္ ပိုမယ္မထင္ပါဘူး။ အဲဒီလို သံေယာဇဥ္အမွ်င္တန္းေတြေၾကာင့္လည္း မစည္ပင္ႏိုင္ေသးတဲ့ ျမန္မာျပည္ကို မ်က္ႏွာမလႊဲရက္ဘဲ ၁ ႏွစ္ ၁ ေခါက္၊ ၂ ႏွစ္ ၁ ေခါက္ေလာက္ ျပန္ၿပီး လည္ပတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္ေရာက္တိုင္းလည္း လူထုအတြင္းမွာ အနီးကပ္ဆံုး တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ခဲ့သလို နီးစပ္ရာ မိတ္ေဆြ၊ သားခ်င္းေတြနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာဆိုရာမွာလည္း ကမၻာနဲ႔အမီ တိုးတက္ေျပာင္းလဲတဲ့ အသိအျမင္ေတြ ရွိေစဖို႔လည္း အနီးကပ္ အႀကံေပး ေျပာဆိုမိပါတယ္။ ဉာဏ္မီသေလာက္၊ ကိုယ္စြမ္းရွိသေလာက္ အၿမဲ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ... အလြမ္းေျပသက္သက္၊ အေပ်ာ္အပါးခ်ည္းသက္သက္၊ အႂကြားအဝါခ်ည္းသက္သက္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ႀကိဳတင္ၿပီး ေစာဒက တက္ထားပါရေစ။

ဒီလို ျပန္လည္ပတ္ခဲ့တဲ့ တခုေသာႏွစ္မွာ အင္းေလးကန္ဘက္ကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔အတူ ဇနီးသည္၊ သူ႔ တူမမ်ားနဲ႔ က်ေနာ့္ညီမဝမ္းကြဲမ်ားလည္း ပါပါတယ္။ က်ေနာ့္ဇနီးသည္က လြဲလို႔ က်န္အမ်ဳိးသမီးေတြက ျပည္တြင္းက ျဖစ္တာမို႔ သူတို႔ေတြအတြက္ အေတြ႔အႀကံဳရွိရေအာင္ရယ္၊ လံုၿခံဳမႈ ပိုေကာင္းရေအာင္ရယ္ဆိုၿပီး ႏုိင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ေတြ အမ်ားအျပား တည္းခိုတဲ့ ဟိုတယ္တစ္ခုမွာ ညအိပ္တည္းခိုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဟိုတယ္ကလည္း ဧည့္သည္ေတြကို ရွမ္းရိုးရာ အက အလွေတြနဲ႔ ညစဥ္ ေဖ်ာ္ေျဖေလ့ရွိပါတယ္။ ဟိုတယ္ ျပင္ပ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေျမသလင္းမွာ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ထိုင္ခံု အခင္းအက်င္းနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖတာပါ။ က်ေနာ္တို႔တည္းတဲ့ညက ဟိုတယ္မွာ တည္းတဲ့ဧည့္သည္ အေတာ္မ်ားပါတယ္။ ပြဲခင္းကေလးမွာ ဧည့္သည္ေတြအားလံုးအတြက္ ထိုင္ခံုေတြ အလံုအေလာက္ အတန္းလိုက္ ခင္းက်င္းထားတာကို သတိျပဳမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေရွ႕ဆံုး ၂ တန္းေလာက္က ထိုင္ခံုေတြက နည္းနည္းပိုေကာင္းၿပီး က်န္ ေနာက္တန္းက ခံုေတြကေတာ့ ရိုးရိုး ပလတ္စတစ္ထိုင္ခံုေတြပါပဲ။

ပြဲမစမီမွာ က်ေနာ့္ဇနီးက လြဲလို႔ က်န္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအားလံုးက ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၿပီးလို႔မို႔ ေရွ႕တန္းက အေကာင္းဆံုး ခံုေနရာေတြမွာ ေနရာယူလိုက္ၾကပါတယ္။ ဇနီးသည္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ အလည္ျပန္သူတို႔ ထံုးတမ္းမပ်က္ အစားမွားၿပီး ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္ေနလို႔ အခန္းထဲမွာပဲ အနားယူေနပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူနဲ႔အေဖာ္ရေအာင္ အနားမွာ ေစာင့္ေရွာက္ေနရတာေပါ့။ အခ်ိန္က ညေန ေမွာင္ရီပ်ဳိးစ၊ ေဒသကလည္း ရွမ္းကုန္းေျမျမင့္မွာဆိုေတာ့ အတူပါလာတဲ့ ေျမျပန္႔သူ ပ်ဳိေမတသင္းခမ်ာ အလြန္အမင္း အေအးဓာတ္ ပိုကဲစြာ ခံစားေနရရွာပါတယ္။ ဒီအခါ... ၂ဝ ေက်ာ္အရြယ္ တူမပ်ဳိေတြက အေႏြးထည္ကိုယ္စီနဲ႔ စတိုင္ထုတ္ေနၿပီး၊ ၃ဝ ေက်ာ္အရြယ္ ကေလးအေမေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ ညီမ ၂ ေယာက္ကေတာ့ အေႏြးထည္အက်ႌေတြနဲ႔တင္ အားမရႏိုင္ဘဲ၊ ပါလာတဲ့ အဝတ္တဘက္ကေလး ေခါင္းေပၚတင္ၿခံဳၿပီး 'မင္းဂံဘုတ္ ရြာသူ'ေတြလုပ္လို႔ ရွမ္းကုန္းေျမျမင့္ရဲ႕ အေအးဒဏ္ကို တြန္းလွန္ရင္း ထိုင္ခံုေတြမွာ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ ပံု႔ပံု႔ကေလး ထိုင္ေနၾကရွာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္အရြယ္ ဥေရာပသူ အမ်ဳိးသမီးႀကီးတစ္ဦးနဲ႔ အသက္ ၃ဝ အရြယ္ လမ္းညႊန္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးတို႔ သူတို႔ထိုင္ေနတဲ့ ခုံေတြနား အတူေရာက္လာၾကပါတယ္။

ေရာက္ေရာက္ခ်င္း က်ေနာ့္ညီမနဲ႔ တူမပ်ဳိတစုလံုးကို အဲဒီလမ္းၫႊန္အမ်ဳိးသမီးက အခုလို ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။

“ဒီေနရာေတြက ႏိုင္ငံျခားသားတိုးရစ္ေတြအတြက္ကြ၊ မင္းတို႔ ဟိုနား သြားထိုင္ပါ”... တဲ့။

ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္ၿပီး မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႔ ေျပာဆိုႏွင္ထုတ္လိုက္ေတာ့ တူမပ်ဳိေတြက အလြန္ ရွက္သြားၾကတာေပါ့။ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိဘဲ ရွက္အန္း အန္းၿပီး မွင္သက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမန္မာစကားအေတာ္အသင့္ နားလည္ပံုရတဲ့ ဥေရာပသူ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက “သူတို႔ထိုင္ပါေစကြယ္”လို႔ လမ္းၫႊန္ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးကို ေျပာလိုက္ပါတယ္တဲ့...။

ကဲ... ၾကည့္စမ္းပါအံုးဗ်ာ၊ မဆီမဆိုင္ တိုင္းတပါးသူက ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ မိမိနဲ႔ တတန္းတည္းထားၿပီး ၾကင္ၾကင္နာနာေလး ေျပာလိုက္တဲ့စကား.. ။ အဲဒီအဓိပၸာယ္ေလးေတြပါတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို ျမန္မာလမ္းၫႊန္ကသာ အေသအခ်ာေတြးၿပီး ရွက္တတ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီေနရာမွာတင္ လဲေသဖို႔ ေကာင္းမလားမသိ။ အမ်ားတကာ ပိုက္ဆံေပး တည္းလို႔ရတဲ့ ဟိုတယ္က ၾကည့္ခ်င္ပြဲေလးတစ္ခုမွာ တည္းခိုတဲ့ဧည့္သည္တိုင္း တေျပးညီ ထိုင္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ ေနရာေလးကိုေတာင္ ကိုယ့္အမ်ဳိးတူ၊ တေျမတည္းေမြးတဲ့ လူခ်င္းအတူတူ တစ္မူးသာၿပီး အသားလြတ္ အေၾကာႀကီးစိတ္နဲ႔ အႏိုင္ယူလိုတဲ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးရဲ႕ စိတ္အေျခအေနကို ခန္႔မွန္းနားလည္ေနမိပါတယ္။ သူ႔မွာ သခင္စိတ္ ရွိသလား၊ ကြၽန္စိတ္ရွိေနသလား ဆိုတာကိုေတာ့လည္း မေဝခြဲတတ္ေသးပါ။ တခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးမင္းမ်ားကေတာ့ 'ကိုလိုနီအေမြဆိုး'ေၾကာင့္ပါလို႔ပဲ ပုဆိုးမဲျပာလုပ္၊ လက္ညွဳိးထိုးၾကဦးမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား အခ်င္းခ်င္း တစ္ျပားဖိုးရ တစ္ျပားဖိုး၊ တစ္မတ္ဖိုးရ တစ္မတ္ဖိုး ႏွိမ္ခ်ေျပာဆို ဆက္ဆံခ်င္ၾကတာဟာ အမ်ဳိးေကာင္းစိတ္ဓာတ္ေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္ပါ။ အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး လူထုအတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္အျမစ္တြယ္ ကိန္းေအာင္းေနၿပီလဲ မသိပါ။

အထက္က အျဖစ္အပ်က္ဟာ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရဖူးၿပီး စိတ္ထဲ အမွတ္ထင္ထင္ ရွိခဲ့ရတဲ့၊ အလြန္တရာ မႏွစ္လိုဖြယ္ အေတြ႔အႀကံဳေတြထဲက သာဓကေလးတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ကိုယ္နဲ႔ တေျမတည္း ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့ရသူ အခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္ကြပ္၊ ႏွိမ္ခ်ဆက္ဆံတတ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျပည္တြင္းျပည္ပ ေနရာေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အလားတူ ပံုစံကြဲျပားၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနမွာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ အမွန္တကယ္ျဖစ္သင့္တာက... နိမ့္က်ေနတဲ့ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္းကို ျမွင့္တင္လက္တြဲေခၚဖို႔၊ ေနရာေပးဖို႔ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းေတြ ေမြးျမဴၾကဖို႔ပါ။ မလုပ္ဖူး၊ မစားဖူး၊ မသံုးစြဲဖူးတာေတြကို လုပ္ဖူး၊ စားဖူး၊ သံုးစြဲဖူးရေအာင္ အေတြ႔အႀကံဳသစ္၊ အေတြးအျမင္သစ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေဝမွ်သင့္တာေပါ့ဗ်ာ။ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြကလည္း စာအုပ္ေတြထဲမွာပဲ ကပ္တြယ္ေနတယ္ထင္ပါရဲ႕... ။ ဒါဆိုရင္ အျပင္မွာေကာ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈေတြ အလြန္အားနည္းေနေရာ့လား။ 'လူႀကီးမင္းမ်ား' တခ်ိဳ႕ကလည္း တျခားသူေတြကိုခ်ည္း လိုက္နာက်င့္သံုးၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေနရံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘဲ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း က်င့္ႀကံဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ပစၥကၡ တိုင္းျပည္အေနအထားနဲ႔အတူ လူထုကလည္း ေရစံုေမွ်ာၿပီး လိုက္မေနသင့္ပါဘူး။ ဒါက က်ေနာ္ ဉာဏ္မီသေလာက္ အေတြးဝင္ ေစာေၾကာေနမိတာပါ။ တခ်ိန္ အမ်ားေတာင့္တေနတဲ့ 'ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး' ဆိုက္ေရာက္လာတဲ့အခါ အဲဒီလို 'အၿမီးက်က္အၿမီးစား ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ' ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ပါ့မလားလို႔ေပါ့။ တိုင္းျပည္အာဏာပိုင္မ်ားကလည္း ဒီလိုမ်ဳိးစိတ္ဓာတ္ေတြ ‘မေပ်ာက္မပ်က္’ရေအာင္ ထိန္းသိမ္းပ်ိဳးေထာင္စဥ္ကာလမွာ ျပည္သူလူထုကလည္း ကိုယ့္အေရးကိုယ္ ႏုိးၾကားေနသင့္ပါၿပီ။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္မ်ဳိးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း လက္တြဲေစာင့္ေရွာက္တတ္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္အသိေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအျမင္သစ္ေတြ ႏိုးၾကားရွင္သန္ေမြးျမဴရင္း၊ ခြၽတ္ၿခံဳက်ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ျမွင့္တင္ေနသင့္ပါၿပီလို႔လည္း ရိုးသားစြာ အေတြးဝင္ေနမိပါတယ္။

ဒါနဲ႔တဆက္တည္း က်ေနာ္တို႔ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနၾကတဲ့ ‘ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး’နဲ႔ ထိုက္တန္ေစမယ့္ လူေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုက္ (Characters) ေတြကိုလည္း စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါးထဲက 'Civic-minded' ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုပဲ ျပန္ငွားသံုးခ်င္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစည္ပင္သာယာမွ်တတဲ့ ၿမိဳ႕ ျပေက်းရြာေတြ ပါဝင္တဲ့ လူေနမႈအေဆာက္အအံုေတြ၊ လူမႈဝန္းက်င္ေတြကို မတိုက္တြန္း မႏႈိးေဆာ္ရဘဲ ပင္ကိုအသိဉာဏ္နဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုတဲ့ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့တဲ့ အေျခခံဝံသာႏု အသိစိတ္ေတြကို ျမန္မာျပည္ဖြား တစ္ဦးခ်င္း တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ အေတာ္အတန္ ကိန္းေအာင္းေနေစခ်င္ပါတယ္။ အတိုဆိုရရင္ ျမန္မာေတြ အားလံုးမွာ Civic-minded ရွိေနေစခ်င္တာပါပဲ။

အဲဒီ ေကာင္းေသာအက်င့္စရိုက္ေတြဟာ ျမန္မာေတြရဲ႕ ရင္ထဲ အသည္းထဲမွာ တကယ္အၿမဲ စြဲၿမဲကိန္းေအာင္းၿပီး က်င့္ႀကံေနထိုင္ၾကရေအာင္ကလည္း၊ 'ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး'ကိုက ေမွ်ာ္ေလတိုင္း အလွမ္းေဝးေနေသးသကိုး...။ ဒါေပမယ့္လည္း ဘယ္ေလာက္ေဝးေဝး၊ တေန႔ မလဲြမေသြ ဆိုက္ေရာက္လာရမွာမို႔၊ မေရာက္လာမီ ကာလေလးတခုမွာ၊ အဲဒီ'ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး'နဲ႔ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္ၿပီး လူ႔ဂုဏ္သိကၡာရွိေစမယ့္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္အသိေတြကို မျပတ္ေတြးေတာ က်င့္ႀကံပြားမ်ားရင္း ခရီးဆက္ၾကရေအာင္လားခင္ဗ်ာ။ ။

(ဧရာဝတီ အင္တာနက္ မဂၢဇင္းမွ
ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။)

(ဤေဆာင္းပါးမွ အစျပဳ၍ စာေရးရန္ တိုက္တြန္းအားေပးခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြ ကိုထိန္လင္း (စာေရးဆရာ ထိန္လင္း)အား ေက်းဇူးတင္ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အထိ ပုဒ္ေရ လက္ငါးေခ်ာင္းျပည့္ေအာင္ပင္ မေရးသားရေသးသည့္အတြက္ မ်ားစြာ အားေတာင့္အားနာျဖစ္မိေၾကာင္း မိတ္ေဆြႀကီးအား သိေစၫႊန္းပါသည္။)


Comments

  1. Great article, I agree with the author.

    ReplyDelete
  2. Thank you very much for your nice comment.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ေဟာ့ဒီက ပဲျပဳတ္ ႏူးႏူးအိအိကေလး...

ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာေတြထဲမယ္ ပဲျပဳတ္ မႀကိဳက္တဲ့သူ အေတာ္နည္းမယ္လို႔ ေျပာရင္၊ သေဘာတူမယ့္သူ အေတာ္မ်ားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ပဲျပဳတ္ ႏူးႏူးအိအိကေလးကို ပဲဆီေမႊးေမႊးေလး ဆမ္း၊ ဆားကေလး ျဖဴး၊ ထမင္းၾကမ္းနဲ႔ အဆာေျပ စားမလား.. နံျပားနဲ႔ တီးမလား..။ ေကာက္ညွင္းေပါင္းနဲ႔ ေလြးမလား.. မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ ဝါးမလား..။ ဒါမွမဟုတ္ ဆီပူပူထဲ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ နႏြမ္းမႈန္႔၊ ဆား၊ ထမင္းၾကမ္းန့ဲ ပဲျပဳတ္ေလး ထည့္လွိမ့္ၿပီး ထမင္းေၾကာ္လုပ္ ဆြဲမလား.. အလြယ္တကူ ဝယ္လို႔ရတဲ့ ေပါင္မုန္႔ အျဖဴထည္နဲ႔ပဲ ၿပီးစလြယ္ ႀကိတ္မလား.. ဘယ္လိုပဲစားစား ပဲျပဳတ္ရဲ့ အိဆိမ့္တဲ့ အရသာက စဲြမက္စရာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာဆို ပဲျပဳတ္ ေႏြးေႏြးအိအိေလးကို ေန႔စဉ္ မနက္ေစာေစာ လြယ္လြယ္ ဝယ္စားလို႔ရေပမဲ့၊ ျပည္ပမွာေတာ့ လြယ္လြယ္ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဝယ္လို႔ရခဲ့ရင္လည္း ၾကာရွည္ခံေအာင္ ေရခဲေသတၱာထဲ အခဲထား သိမ္းၿပီး၊ စားခါနီးမွ ေႏႊးစားေလ့ရွိၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အရသာက ျမန္မာျပည္မွာလို ကြက္တိ မတူႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ ပဲေဖာက္ၿပီး ျပဳတ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ျပဳတ္နည္း မမွန္ရင္၊ ပဲက မအိပဲ ဆတ္ေတာက္ေတာက္နဲ႔မို႔ စားလို႔ စိတ္တိုင္းမက် ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုယ္လည္း ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း စာအုပ္မ်ဳိးစုံထဲက

ဘိုထိုင္အိမ္သာ က်င့္ဝတ္မ်ား

အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဌာနတခုရဲ႕ ေရအိမ္သာထဲမွာ ခ်ိတ္ထားတာေလး ဖတ္မိၿပီး၊ သေဘာက်လို႔ ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။ ဘိုထိုင္အိမ္သာေတြမွာ လိုက္နာက်င့္သုံးသင့္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြပါ။ ဘိုထိုင္အိမ္သာနဲ႔ က်င့္သား မ႐ိွေသးတဲ့သူေတြအတြက္ ရည္႐ြယ္သလို၊ က်င့္သား႐ိွၿပီးသူေတြလည္း လိုက္နာသင့္တဲ့အခ်က္ေတြပါ။ ကဲ..ႏွာေခါင္းေလး ပိတ္ၿပီး ဖတ္မယ္။ Bathroom Etiquette သန္႔စင္ခန္း က်င့္ဝတ္မ်ား 1. After use with seat in ' down ' position: အိမ္သာအိုးအထိုင္ (အေပါက္ဝိုင္း) ' အက်(အထိုင္) ' အေနအထား၌ အသံုးျပဳၿပီးေနာက္.. Lift seat and examine all areas of commode including the under side of the seat. အထိုင္ကိုမတင္လ်က္ အထိုင္ေအာက္ မ်က္ႏွာျပင္အပါအဝင္ အိမ္သာအိုးေနရာအႏွ႔ံ အညစ္အေၾကး စြန္းထင္းျခင္း ရွိမရွိ စစ္ေဆးပါ။ Using special toilet cloth wipe (or brush), clean all residue from surfaces. အိမ္သာသံုးစကၠဴကို အသုံးျပဳလ်က္ ေနရာအႏွံ႔ရွိ အစြန္းအထင္းမ်ားကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းပါ။ 2. After use with seat in ' up ' position: အိမ္သာအိုးအထိုင္ (အေပါက္ဝိုင္း) ' အတင္ ' အေနအထား၌ အသံုးျပဳၿပီးေနာက္.. Examine

ဟိုတုန္းက မိသားစုထမင္းဝိုင္းေလးကို လြမ္းပါဘိေတာ့...

ဟိုတေန႔က မၾကာခဏ ဆင့္ေခၚခံရေလ့ရိွတဲ့ တရားစီရင္ေရး တာဝန္ (Jury Duty) ထမ္းေဆာင္ေနရင္း၊ အမွတ္မထင္ ဖတ္လိုက္မိတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးတို တပုဒ္ေၾကာင့္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို ေနာက္ေၾကာင္းေတြ ျပန္ေတြးမိၿပီး ငယ္စဥ္က မိသားစုထမင္းဝိုင္းေလးကို ဝိုးတိုးဝါးတား ျပန္ေရာက္သြားခဲ့ရတယ္.. အထူးသျဖင့္ အဲ့ဒီထမင္းဝိုင္းက ငါးပိရည္ တို႔စရာေတြ လက္နဲ႔ နယ္ဖတ္ၿပီး အားပါးတရ စားေလ့ရွိတဲ့ မိခင္ႀကီးကို အရမ္းသတိရမိတယ္။ ဒီတသက္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ အဲ့ဒီထမင္းဝိုင္းေလးကို တန္ဘိုးထားရမွန္း အသိ၊ အလင္းဝင္မိတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ အလြန္ေႏွာင္းေနပါၿပီ။ ဖတ္မိတဲ့ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္က " Rediscovering the joys of shared meals in your household " တဲ့။ ျမန္မာလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ရရင္ " သင့္မိသားစုအတြင္း လက္ဆံုစားေသာက္ျခင္းရဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားကို ျပန္လည္တူးဆြျခင္း " ေပါ့။ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာ ခုလိုနိဒါန္းပ်ဳိးထားပါတယ္။ ခုေခတ္ အေမရိကမွာ မိသားစု စုံုစုံညီညီ ဝိုင္းဖြဲ့စားေသာက္ၾကဖို႔ဆိုတာ လြယ္ကူလွတ့ဲ အခြင့္အေရး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ေန႔စဥ္ ဇယ္စက္သလို မ်ားျပားလွတဲ့ အလုပ္ခ်ိန္ဇယားနဲ႔ ရွည္လ်ားတဲ့ အလုပ္ခ်ိန္နာရီေတြအျပင္ ေခတ္မီနည္းပညာ